رئيس ستاد اسكان شهرستان مهريز خبر داد:

باغ‌شهر يزد مهياي استقبال از مسافران نوروزي

یزدفردا: مسئول ستاد اسكان شهرستان مهريز گفت: مهريز كه به دليل شرايط بسيار خوب آب و هوايي به باغ‌شهر استان يزد شهره است، هم‌اكنون آماده استقبال از مهمانان و مسافران نوروزي است.

سيد جليل عقيلي در گفتگو با خبرنگار یزدفردا" با اشاره به پيشينه تاريخي اين شهرستان اظهار داشت: شهرستان مهريز با وسعت 6 هزار و 717 كيلومتر مربع در 30 كيلومتري جنوب‌غربي استان يزد واقع شده و داراي يك بخش مركزي و پنج دهستان است.
وي افزود: تاريخ بناي مهريز و اطراف آن مربوط به دوران پيش از اسلام و بناي اين شهرستان را به مهرنگار دختر انوشيروان نسبت داده‌اند و آب و هواي شهرستان معتدل و بياباني بوده و اين شهر به دليل دارا بودن مواهب طبيعي به «باغ‌شهر يزد» ‌معروف شده است.
عقيلي با بيان اينكه مهريز از پتانسيل بالايي براي توسعه گردشگري استان يزد برخوردار است، خاطرنشان كرد: اين شهرستان مي‌تواند سهم خوبي از گردشگري به واسطه مناطق خوش آب و هوا و ييلاقي در ارتباط با توسعه استان به خود اختصاص دهد.
وي ادامه داد: اين شهرستان مهياي استقبال از مسافران نوروزي و گردشگران است و همه بسترهاي لازم براي استقبال از گردشگران و مسافران نوروزي در اين شهرستان فراهم شده است.
عقيلي خاطرنشان كرد: با تشكيل ستاد تسهيلات نوروزي در اين شهرستان، گام‌هاي ارزشمندي براي سامان بخشيدن به وضعيت مسافران و گردشگران نوروزي در اين منطقه در حال انجام است.
وي يادآور شد: شهرستان مهريز با داشتن جاذبه‌هاي فراوان به ويژه چشمه زيباي غربالبيز، يكي از قطب‌هاي گردشگري كشور و استان يزد به شمار مي‌رود و ضروري است اين شهرستان به گردشگران و مسافران به نحو شايسته معرفي شود.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز ضمن تقدير از تمامي اعضاي ستاد اسكان مهريز، كار اعضا را در تعطيلات نوروزي براي خدمت‌رساني توفيقي الهي دانست و بر تلاش همه‌جانبه براي خدمات‌رساني به مسافران نوروزي در اين شهرستان تاكيد كرد.
وي با ابراز خرسندي از توفيق خدمت به مسافران نوروزي و هم‌ميهنان خود از چگونگي آماده‌سازي فضا هاي اسكان به نحو مطلوب براي مسافرين و فرهنگيان سخن گفت و تصريح كرد: تمام توان و تلاش خويش را براي انجام اين ماموريت كه خدمتي ارزشمند براي هم‌وطنان عزيز و ميهمانان شهر دارالولايه و باغ شهر استان يزد است، به كار خواهيم برد.
عقيلي با اشاره به اينكه اين طرح از 28 اسفند تا 12 فروردين‌ماه به مرحله اجرا درخواهد آمد، افزود: آموزش سرايداران مدارس و اعضاي عضو ستاد اسكان براي پذيرايي بهتر از گردشگران به شهرستان در دستور كار ستاد تسهيلات سفر شهرستان مهريز قرار دارد كه بر اساس اين طرح افراد در زمينه نحوه ارتباط صحيح و راهنمايي گردشگران آموزش‌هاي لازم را فرا گرفته‌اند.
رئيس ستاد اسكان مسافران نوروزي مهريز يكي از اهداف مهم اين ستاد را به حداكثر رساندن رضايت‌مندي مسافران و گردشگران در ايام نوروز دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش جمعي همه مسئولان اين امر نيز به نحوي شايسته و مشابه سال گذشته محقق خواهد شد.
وي افزود: رضايت‌مندي گردشگران و مسافران در راستاي جذب گردشگر در طول ايام نوروز بسيار حائز اهميت است زيرا گردشگري كه با رضايت خاطر اين شهرستان را ترك كند، عنصر تبليغاتي موثري براي مهريز خواهد بود.
رئيس ستاد اسكان ميهمانان نوروزي شهرستان مهريز در ادامه از آماده‌سازي بيش از 15 آموزشگاه با بيش از 150 كلاس درس در مناطق مركزي شهرستان خبر داد و گفت: براي نخستين بار در شهرستان مهريز، طرح خانه مسافر براي مسافران نوروزي به اجرا در خواهد آمد.
عقيلي خاطرنشان كرد: در سال گذشته بيش از چهار هزار نفر در ايام تعطيلات نوروز در اين شهرستان اسكان داده شده بودند كه پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 8 هزار نفر در اين شهرستان اسكان داده شوند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا